Anne ve Çocuk Bebeğinizin gelişimiyle ilgili öğrenmek istediğiniz her şeyi bulabileceğiniz bölümdür. |
|
LinkBack | Seçenekler | Görüntüleme stilleri |
02 Ağustos 2022, 11:06 | #1 |
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere gizlidir. |
Çocuklarda Nesneleri Tanıma Evreleri
Çocuklarda Nesneleri Tanıma Evreleri Çocuklarda Nesneleri Tanıma Evreleri Çocukların nesneleri tanıması dört farklı evrenin zamana yayılarak birleşmesi sonucunda oluşur. Hiçbir kimseden bir anda her şeyi öğrenmesi beklenemez, söz konusu çocuklar ise bunu hiç kimse beklemez. Çocukların doğdukları anda belli bir beyin kapasitesi olmasına rağmen hafızaları sıfırdır. O andan itibaren doldurmaya başlar. Dünyadaki her konuda olduğu gibi bu konuda da beyin belli bir disiplin içerisinde çalışır. Çocuklar nesneleri aşağıdaki evreleri takip ederek öğrenirler ve hafızalarına yazarlar. 1- Nesnelerin somut olarak algılanması; Çocuklar karşılarında gördükleri nesneleri ilk olarak dış görüşlerine göre hafızalarına yazarlar. Tanımların ne olduklarını daha bilmedikleri için etraflarındaki diğer nesnelerden farkları ile bunları yaparlar. Bir çocuk topu gördüğünde yuvarlak olması, yastığı köşeli olması ile hafızasına yazar. Bu sebeple çocuklar etraflarında gördükleri diğer yuvarlak nesneleri top zanneder ve onunla topla oynadığı gibi oynamaya çalışır. 2- Nesneleri tanıma evresi; Tanıma evresi geldiğinde çocukların zihinleri biraz daha gelişmiş olacaktır. Artık sadece şekli değil çıkardığı ses, setlik derecesi gibi kavramların da hafızasına yazar ve başka bir ortamda gördüğünde onun ne olduğunu anlayabilir. Örneğin, evde televizyonun yanında saksıda dura şeyin çiçek olduğunu aklına yazan çocuk somut algılama evresinde çiçek dediğiniz zaman televizyonun yanındaki saksıya bakar ve gösterir ama başka bir evde çiçeğin yeri değişmiş ise onu gösteremez. Nesneleri tanıma evresinde ise çiçeği nerede olursa oldun tanır ve size gösterebilir. 3- Nesneleri sınıflandırma evresi; Sınıflandırma evresine gelindiği zaman çocukların zeka seviyeleri aynı işi yapan, aynı renkteki, aynı geometrik şekildeki cisimleri ayır etme özelliğini kazanır. Çocuklar artık nesneleri sadece görüntüleri ile değil o görüntüyü gördüğü zaman ne işe yarayacaklarını da hafızalarına yazarlar. Sınıflandırma düzeyine gelmiş çocukları farklı renklerdeki topların hepsini yada şekiller içerisinde kare şeklinde olanların hepsine çok rahat ayırabilir. 4- Nesnelerin soyut olarak algılanma evresi; Çocuklar için nesneleri tanıma evrelerinin sonuncusudur. Bu evreye kadar çocuklar sadece gördükleri nesneler ile ilgili bir şeyler yapabilmekte idi, bu evre ile beraber artık beyinlerine çeşitli özellikleri ile yazdıkları nesneleri çağırabilme yeteneği kazanmış olur. Yani çocuklara elma dediğiniz zaman elma geometrik şekli, kokusu, tadı, rengi gibi tüm özellikleri ile çocuklar tarafından hatırlanabilir duruma gelir. Eğer bir çocuk herhangi bir nesneyi soyu olarak algılayabiliyorsa o nesneyi artık tanımış demektir. Bütün gelişim alanları birbirinin ardı sıra gelir ve birbirlerini etkiler, nesnelerin tanınması için çocukların izledikleri bu dört evreden birinin aksaması çocukları nesneleri tanıma evresine yani gelişimlerine etki edecek ve zamanı uzatacaktır. Anne ve babalar dikkat ederler ise öğrenme göz ile görmekle başlıyor, çocuklarının zihin gelişimlerin artırmak ve hızlandırmak için onların çevrelerini zenginleştirmeli ve çeşit çeşit nesneler koymalılardır. Bir çocuk ne kadar çok nesne görürse, o kadar çok nesneyi öğrenir. Benzer Konular:
|
İçeriği Sosyalleştir |
Etiketler |
Çocuklarda, evreleri, nesneleri, tanıma |
Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk) | |
|
|
|
|
ForumAdası, tüm hakları saklıdır. Kurucu: Jön TüRk Forum Sorumlusu: Zeze Geliştiriciler: Regex & Cry Tasarımcı: Mango
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. Altyapı bilgilerini okuduğunuz vBulletin yazılımı ForumAdası üzerinde lisanslı bir şekilde kullanılmaktadır. |
ForumAdası; internet ortamında kullanıcıların içerik üretmelerine, bu içeriklerin de önceden onaya tabi tutulmaksızın yayımlanabilmesine olanak sağlayan bir forum sitesidir. Forum siteleri, tıpkı sosyal medya ve interaktif sözlükler gibi 5651 sayılı kanunun 2. maddesinin 1. fıkrasının "m" bendine göre Yer Sağlayıcı olarak faaliyet göstermekte olan, hizmet ve içerikleri barındıran sistemleri sağlayan veya işleten platformdur. 5651 sayılı kanunun 5. maddesine göre yer sağlayıcı, yer sağladığı içeriği kontrol etmek veya hukuka aykırı bir faaliyetin söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir. Başka bir deyişle ForumAdası üzerinden yapılan yazılı, görsel ya da işitsel paylaşımlardan doğabilecek yasal sorumluluk, mezkur içeriği paylaşan ForumAdası üyesi gerçek kişilere aittir. İlgili kanunun anılan maddesinin 2. fıkrasında da çok açık bir biçimde öngörüldüğü üzere; yer sağlayıcı, yer sağladığı hukuka aykırı içerikten, ceza sorumluluğu ile ilgili hükümler saklı kalmak kaydıyla, bu Kanunun 8 inci ve 9 uncu maddelerine göre haberdar edilmesi halinde ve teknik olarak imkân bulunduğu ölçüde hukuka aykırı içeriği yayından kaldırmakla yükümlüdür. Açıklanan hukuki dayanaklar temelinde, hak ihlâli iddiasında bulunan hak sahipleri İLETİŞİM linkinden yer sağlayıcı ForumAdası yöneticilerine ihtarda bulunarak bahse konu hususu tebliğ etmeleri halinde incelemeler yapılıp, en geç 2 gün içerisinde gerekli işlemler tesis edilecektir. 5101 sayılı yasayla degişik 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince ForumAdası üzerinde telif hakkı bulunan MP3, video vb. eserlerin paylaşımı T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hak sahipliği verilmiş olan MÜ-YAP tarafindan yasaklanmış olup, yasal işlem olması halinde, paylaşan kişi ya da kişilerin bilgileri gerekli kurum ile paylaşılacaktır. |