![]() |
|
LinkBack | Seçenekler | Görüntüleme stilleri |
![]() |
#1 |
![]() ![]() |
![]() 5 Nisan Kararlarının Maddeleri ![]() Yapısal Kararlar Ekonomik kalkınmaları orta- uzun vadede sağlıklı kılabilmek yalnızca ekonomik programlar içerisinde değil, kanun üzerinde de değişikliği amaçlayan yapısal kararları mecburi hale getirmiştir. Bu amaç doğrultusunda özelleştirme, Kamu İktisadi Teşebbüsleri, vergi yenilemeleri ve kamusal alanda istihdam konularında ciddi değişiklikler yapılmıştır. 1986 yılından itibaren Türkiye’de uygulamaya koyulması için çaba gösterilen özelleştirme, 5 Nisan Kararları içerisinde de kendine yer bulmuştur. Özelleştirme amacıyla kanun üzerinde ve kurumsal alanlarda yeni düzenlemeler getirilmiş, bu düzenlemeler aracılığıyla özelleştirmeye hız ve faaliyet katmak hedeflenmiştir. Bu süreçte kamu bankalarına ağırlık verilmiş, Sümerbank ve Etibank özelleştirilken, Emlakbank halka açılmıştır. Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) ifadesi Türkiye’ ilk olarak 1961 Anayasası içerisinde kullanılmıştır. İktisadi Devlet Teşekkülü (İDT) ve Kamu İktisadi Kuruluşu (KİK)’in ortak adıdır ve kamuya ait alanların kullanımında çalışma yürüten devlet kuruluşlarını tanımlar. 5 Nisan Kararları içerisinde Kamu İktisadi Teşebbüslerinin düzenlenmesi ile ilgili birçok karar alınmıştır. Çalışmalarına devam etmekte olan Kamu İktisadi Teşebbüsleri’nin özel kurumlar gibi iflas ve hacze açık olmalarına ilişkin hukuki düzenlemeler yapılmış ve özelleştirilmesine imkan olmayan kuruluşların (Sümer Holding’in yedi işletmesi, Alaybey tersaneleri vb.) kapatılması kararına varılmıştır. Özelleştirilen kuruluşlardaki rasyonalizasyon kaynaklı istihdam kaybı tazminatlarının rasyonalize edilecek Kamu İktisadi Teşebbüslerinde de ödemesi yapılmıştır. 5 Nisan Kararları akabinde kamu kesimi içerisinde de yapılanmaya gidilmiştir. Yapılanma amacıyla ilk olarak istihdam yükünü azaltmaya yönelik çalışmalar yapılmış ve istihdam yüküne sahip kuruluşlar içerisindeki çalışan sayısı azaltılmıştır. Emeklilik politikaları konusunda köklü değişikliklerin yaşandığı bu dönemde yeni düzenlemeler gelen bir diğer öge ise yurtdışı kadroları olmuştur. Dışişleri Bakanlığı bünyesinde idari memur ve işçi kadrolarında %5, geri kalan kurumlarda %20 olmak üzere toplam %25 oranında azaltma yapılması kararı alınmıştır. Bunun yanı sıra Kamu İktisadi Teşebbüsleri içerisindeki yurtdışı temsilcilikleri sayısında da düşüş yapılmıştır. Kararların alındığı dönemde yapılan her işlemin kayıt altında tutulmasına özen gösterilmiş, emanet yöntemi ile yapılan yatırımlar ihaleye dökülmüştür. Konjonktürel Kararlar Uluslararası pazarda güven ortamı oluşturmak, ülke birikimlerine güç kazandırmak ve yerleşik ekonomik alanların dış ortam ile dengesini sağlamak alınan kararların bir bütün olarak hayata geçirilmesine bağlıdır. 5 Nisan Kararları’na göre usulüne uygun uygulanan konjonktürel kararlar ile Nisan-Mayıs 1994 itibariyle ücret dengesi sağlanacak ve Mayıs ayı sonrası Türkiye için gelişim dönemi olacaktır. Gelirde artış sağlamak, konjonktürel kararların başlıca hedeflerinden biri olmuştur. Bu hedef doğrultusunda; 1. Devletin başlıca gelir kaynaklarından olan vergiler ön planda tutulmuş, vergi denetimlerinde artışa gidilmiş ve denetimler halka açık hale getirilmiştir.Ekonomik dengeyi sağlamak için yalnızca gelirleri artırmak yetersiz kalacaktır. Bu nedenle 5 Nisan politikalarının bir diğer hedefi de giderleri azaltmak yönünde olmuştur. Bu hedef doğrultusunda; 1. 1994 senesi memur maaşları kurumun belirlenen bütçe kullanma yetkisi sınırları içerisinde kalmış, personel ödemeleri kapsamındaki bütçe ödeneklerinden ek bir kesinti yapılmamıştır. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. “ Kimseyle hiçbir konuda yarış halinde değilim. Kimseden akıllı, kimseden güzel, kimseden iyi olma gibi bir iddiam yok. Kimse için 'EN' değilim, 'DAHA' değilim. Bu devasa iddiasızlığın bana verdiği özgürlüğün hastasıyım. ” To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
İçeriği Sosyalleştir |
Etiketler |
kararlarının, maddeleri, nisan |
Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk) | |
|
|
|
|
ForumAdası, tüm hakları saklıdır. Kurucu: Jön TüRk Forum Sorumlusu: Zeze Geliştiriciler: Regex & Cry Tasarımcı: Mango
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Altyapı bilgilerini okuduğunuz vBulletin yazılımı ForumAdası üzerinde lisanslı bir şekilde kullanılmaktadır. |
ForumAdası; internet ortamında kullanıcıların içerik üretmelerine, bu içeriklerin de önceden onaya tabi tutulmaksızın yayımlanabilmesine olanak sağlayan bir forum sitesidir. Forum siteleri, tıpkı sosyal medya ve interaktif sözlükler gibi 5651 sayılı kanunun 2. maddesinin 1. fıkrasının "m" bendine göre Yer Sağlayıcı olarak faaliyet göstermekte olan, hizmet ve içerikleri barındıran sistemleri sağlayan veya işleten platformdur. 5651 sayılı kanunun 5. maddesine göre yer sağlayıcı, yer sağladığı içeriği kontrol etmek veya hukuka aykırı bir faaliyetin söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir. Başka bir deyişle ForumAdası üzerinden yapılan yazılı, görsel ya da işitsel paylaşımlardan doğabilecek yasal sorumluluk, mezkur içeriği paylaşan ForumAdası üyesi gerçek kişilere aittir. İlgili kanunun anılan maddesinin 2. fıkrasında da çok açık bir biçimde öngörüldüğü üzere; yer sağlayıcı, yer sağladığı hukuka aykırı içerikten, ceza sorumluluğu ile ilgili hükümler saklı kalmak kaydıyla, bu Kanunun 8 inci ve 9 uncu maddelerine göre haberdar edilmesi halinde ve teknik olarak imkân bulunduğu ölçüde hukuka aykırı içeriği yayından kaldırmakla yükümlüdür. Açıklanan hukuki dayanaklar temelinde, hak ihlâli iddiasında bulunan hak sahipleri İLETİŞİM linkinden yer sağlayıcı ForumAdası yöneticilerine ihtarda bulunarak bahse konu hususu tebliğ etmeleri halinde incelemeler yapılıp, en geç 2 gün içerisinde gerekli işlemler tesis edilecektir. 5101 sayılı yasayla degişik 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince ForumAdası üzerinde telif hakkı bulunan MP3, video vb. eserlerin paylaşımı T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hak sahipliği verilmiş olan MÜ-YAP tarafindan yasaklanmış olup, yasal işlem olması halinde, paylaşan kişi ya da kişilerin bilgileri gerekli kurum ile paylaşılacaktır. |